logo
4450 Tiszalök, Ady Endre u. 35.

Kezdőlap

Budapesti élménybeszámoló

Budapest, Budapest, te csodás!

Október végén egy ingyenes budapesti kiránduláson vettünk részt. Két osztály utazott a fővárosba, a 12/B és a 10/B.
Vonattal mentünk, s ez már önmagában elég fárasztó volt mindenkinek, a hajnali órákban utaztunk, s nem is keveset. 10 órakor érkeztünk meg Budapestre, Zuglónál szálltunk le.
Első utunk a Közlekedési Múzeumba vezetett. Először a régi vonatokat és közlekedési eszközöket néztük meg. A több emelet magas épület tele volt érdekeségekkel, mint például a Gagarin űrkapszula vagy a Szent Jupát vitorlás hajó, mellyel Fa Nándor megkerülte a földet. Motorkerékpárokat és autókat is megcsodálhattunk. Mindenki jól érezte magát, a fáradtság nem nyomott el minket. Több dolgot is kipróbáltunk, például egy különleges távcsövet, mellyel különböző régi felvételeket nézhettünk meg. Az első emeleten régi háztartási eszközöket és a dualizmus korabeli társadalom jellegzetes lakószobáit figyeltük meg.
S mivel múzeumokból sosem elég, a Terror Háza felé vettük az irányt. Út közben a Hősök tere nyűgözött le bennünket. Itt földalattira szálltunk, és a kiállításig meg sem álltunk. Ott némi várakozás után bejutottunk a Terror Házába. A különleges atmoszférájú helyet két csoportban néztük meg. Tárlatvezetőink nagyon részletesen elmagyaráztak mindent. Láttunk egy igazi T-52-es tankot. Mellette egy óriási falon az összes kivégzett ember arcképét. Igen nehéz volt felfogni, mennyi áldozatot követelt az október 23-ai forradalom. A következő néhány terem a nyilas terror emlékeit örökítette meg. Ezt követte a kommunista hatalom bemutatása, Rákositól egészen a rendszerváltásig. Megismerhettük az ÁVH kegyetlen módszereit, az emberi jogok akkori eltiprását, a kommunisták propagandaplakátjait. Utóbbiak a valóság éles ellentétei voltak. Legvégső utunk a bűnösök arcképcsarnoka, ők voltak felelősek a terrorért. Sokak kiléte mai napig rejtély, mivel rengetegen nevet és adatokat változtattak az utólagos felelősségre vonás elkerülése miatt.
A Terror Házában tett látogatásunk után szabad program keretében mindenki találhatott megfelelő szórakozási lehetőséget.
Visszafelé is vonattal utaztunk, az út még fárasztóbb volt, mint reggel, mindenki kellemesen elfáradt. Az időjárás is kedvezett nekünk, így tökéletesre sikerült a kirándulás.
Éjfélre hazaértünk, mindenki élményekkel gazdagon pihenhette ki magát az őszi szünetben.